Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien kan je het antwoord hieronder terugvinden!

WEBWINKEL
 

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Alle bestellingen die geplaatst worden via de webwinkel van Mooimakers worden geleverd door Bpost of DPD.
Je ontvangt geen track&trace code. Het kan voorkomen dat je niet thuis bent tijdens de levering. In dat geval komt de transporteur op een ander moment langs. Indien er op het tweede moment niemand thuis is, kan je het materiaal in een parcel shop ophalen.

Wat is de leveringstermijn van mijn bestelling?
De leveringstermijn is max. 3 à 4 weken en zolang de voorraad strekt.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Gelieve hiervoor contact op te nemen met onze collega's via het contactformulier.

Wat zijn de (verzend)kosten?
Alle producten in onze webwinkel zijn volledig gratis, er zijn ook geen verzendkosten.

Waarom kan ik niet bestellen als ik in Brussel of Wallonië woon?
Mooimakers is het Vlaamse initiatief tegen zwerfvuil en sluikstort van de OVAM, Fost Plus en de VVSG.  We zijn werkzaam in het Vlaamse Gewest en daarom niet actief in andere regio's.

 

Actiekaart
 

Wat is een opruimactie?
Een opruimactie is een eenmalige actie op een specifieke datum. Je kan je opruimactie hier registreren. 

Wat is een claim?
Als je je wilt engageren voor een propere omgeving, kan je peter of meter worden van een stukje Vlaanderen en dat stukje ‘claimen’ op onze actiekaart die jij regelmatig zal proper houden. Als peter of meter “claim” je een stukje Vlaanderen op onze actiekaart en geef je hiermee aan dat je dit gebied regelmatig proper zal houden.

Je kan ook simpelweg jouw eigen stoep proper houden! Kies daarvoor de eerste optie ‘Mijn stoep, propere stoep / Ik hou mijn stoep proper!’

Hoe kies ik mijn type claim?
Je kan een claim op 3 verschillende manieren aanmaken:

  • Wil je slechts een klein gebied claimen? Selecteer ‘Kies een gebied rond een locatie’.
  • Zorg jij er voor dat je dagelijkse wandelroute er steeds weer perfect bijligt? Selecteer ‘route kiezen tussen twee punten’.
  • In detail het gebied markeren dat je wil claimen? Selecteer ‘Keuzegebied zelf op de kaart tekenen’.

Als ik een claim aanmaak, moet ik kiezen tussen een type gebied. Wat betekent dat?
Bij het aanmaken van een claim, kan je aangeven welk type van terrein je wil claimen. Er zijn 4 types: stad, platteland, bos en rivier

Kan ik mijn claim aanpassen?
Indien je een account hebt aangemaakt op de website en nadien een claim hebt aangemaakt, kan je je claim gedeeltelijk aanpassen via "mijn account -> profiel bewerken -> mijn claims". De claimnaam, beschrijving en omschrijving van je claim kan je aanpassen. De locatie / type van de claim kan achteraf niet meer worden aangepast. In dat geval moet je je claim verwijderen en opnieuw aanmaken. Om je claim aan te passen moet je ingelogd zijn met het account waarmee je de claim hebt gemaakt.

Heb je een claim aangemaakt zonder account, dan kan de je claim achteraf niet meer aanpassen.

Kan ik zelf mijn e-mailadres wijzigen?
Jazeker. Via "mijn profiel" > "profiel bewerken". Mits ingave van het huidig wachtwoord kan je in het veld "e-mailadres" je e-mailadres aanpassen. Dit heeft geen invloed op je claim.

Kan ik mijn opruimactie aanpassen?
Ja. Meld je aan op www.mooimakers.be en klik op ‘Mijn account’ (rechtsboven) en nadien op ‘Mijn acties’. Op deze pagina kan je jouw actie aanpassen en/of verwijderen.

Ik heb aangeduid dat ander gebruikers mij mogen contacteren i.v.m. mijn claim. Wat betekent dat concreet?
Jouw claim(s) of opruimactie(s) zijn voor iedereen beschikbaar. Indien je hebt aangeduid dat anderen je hiervoor mogen contacteren, kunnen zij jou een mailtje sturen. Indien je dit wilt wijzigen, zie ‘Hoe pas ik mijn claim aan’.

Ik heb aangeduid dat de gemeente mij mag contacteren. Wat betekent dat concreet?
De gemeente ontvangt jouw gegevens (naam/emailadres) en contacteert jou mogelijk om te vragen of je ondersteuning nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan opruimmateriaal of om je te bedanken voor je inzet. Niet elke gemeente zal dit doen, dit hangt erg af van de werking van de gemeente zelf. Indien je dit wilt wijzigen, zie ‘Kan ik mijn claim of opruimactie aanpassen’. 

Krijg ik een vergoeding als ik een claim/opruimactie organiseer?
Neen. Het aanmaken van claims en opruimacties op de actiekaart van Mooimakers staan los van eventuele gemeentelijke vergoedingen en initiatieven.

Ben ik via Mooimakers verzekerd?
Neen. Mooimakers staat niet in voor de verzekering van vrijwilligers. Meld je als vrijwilliger aan bij de gemeente zodat zij wel een verzekering voor jou kunnen voorzien tijdens je opruimactie.

Ik kan zelf geen zwerfvuilzakken bestellen, wat moet ik dan doen als ik ga opruimen?
Jouw gemeente kan gratis zakken bestellen in onze webwinkel. Misschien hebben ze er zelfs al in stock! Contacteer even jouw gemeente om met hun verder af te stemmen. Zij regelen bovendien de ophaling van het zwerfvuil.

Hoe vaak moet ik gaan opruimen? Wordt dit gecontroleerd?
Je beslist zelf hoe vaak, wanneer en met wie je gaat opruimen. Dit wordt niet gecontroleerd.

Ik kan mijn claim delen om supporters te verzamelen voor mijn claim? Wat is dit?
Je kan andere vrijwilligers aanzetten om bijvoorbeeld mee met jou te komen opruimen of ze simpelweg informeren van jouw acties. Dit kan door jouw claim te delen en zo aan anderen te laten zien waar je juist opruimt.

Hoe voeg ik foto’s toe aan een claim of waar kan ik dit wijzigen?
Een uitgebreid stappenplan kan je hier terugvinden.

 

Andere vragen? Stuur een mailtje naar info@mooimakers.be of gebruik ons contactformulier.