Communicatiemateriaal rond handhaving

Elk jaar zorgt een communicatiecampagne ervoor dat de Week van de Handhaving op zwerfvuil en sluikstort de nodige aandacht krijgt. Daarnaast voorziet Mooimakers ook structureel communicatiemateriaal dat je handhaving op zwerfvuil en sluikstort nog meer in de verf zet. Sluikstort is tenslotte niet alleen een probleem tijdens de Week van de Handhaving.

Mooimakers stelt enerzijds een communicatiepakket ter beschikking dat je het ganse jaar door kan inzetten om het gevoel van sociale controle te verhogen

 

Anderzijds stelt Mooimakers een communicatiepakket ter beschikking van lokale besturen (zorg dat je ingelogd bent) als zij een beroep doen op de OVAM-handhavers of zelf (anonieme) handhavers inzettenRecent onderzoek van Mooimakers toonde aan dat de inzet van anonieme handhavers ondersteund met communicatie een positief effect heeft op de hoeveelheid zwerfvuil.

 

Om het positief effect van de handhaving in combinatie met communicatie te maximaliseren, is het toch aangeraden om volgende richtlijnen in acht te houden:

  • Communicatiemateriaal enkel inzetten als er effectief gehandhaafd wordt. 
  • Minstens twee fysieke communicatie-uitingen (bache of digitaal scherm met communicatie) per aangedane locatie 
  • Opname van de handhavingsacties in de communicatiekanalen van het lokaal bestuur (social media, website, infomagazine, ...) 

 

In onze webwinkel vind je nog meer affiches, downloads, persoproducten, social posts ...